Dráčata - 4. třída
Třída se nachází v prvním patře budovy. Kapacita třídy je 28 dětí. Je heterogenní, určena dětem ve věku od 3 - 7 let.
O děti se starají:
Bc. Romana Tomanová
Soňa Šrámková
Bc. Romana Veselková
asistent pedagoga: Kamila Karfiolová
Třídní email:
1ms.dracata@email.cz
Mobilní telefon třídy:
702 226 617
TVP - S úsměvem jde všechno snáz
Vzdělávací obsah je rozdělen do sedmi integrovaných bloků.
6.IB: "Země v jarním kabátku"
část IB: "Nech brouka žít"
Charakteristika tématu
- Pozorujeme jarní přírodu, její změny, všímáme si nového života a energie v přírodě
- Všímáme si rostlin, živočichů /domácí a hospodářská zvířata, mláďata/ - pozorujeme růst rostlin/setí, klíčení, růst, sklizeň atd./
- Vedeme děti k citlivosti k živé i neživé přírodě
- Důležitým bodem tohoto bloku je ekologická výchova a ochrana přírody, budování vztahu k přírodě /tříděný odpad, práce s odpadovým materiálem, úspora vody + vysvětlení koloběhu vody/
Sledovaný cíl, činnosti a příležitosti, očekávané výstupy k části IB
- Rozvoj řečových schopností a jazykových dovedností receptivních (vnímání, naslouchání, porozumění) i produktivních (výslovnosti, vytváření pojmů, mluvního projevu, vyjadřování)
- Rozvoj a kultivace mravního i estetického vnímání, cítění a prožívání
- Rozvoj interaktivních a komunikativních dovedností verbálních i neverbálních
- Vytvoření povědomí o vlastní sounáležitosti se světem, s živou a neživou přírodou, planetou Zemí
- Vytváření základů pro práci s informacemi
- Rozvoj, zpřesňování a kultivace smyslového vnímání, přechod od konkrétně názorného myšlení k myšlení slovně-logickému (pojmovému), rozvoj paměti a pozornosti, přechod od bezděčných forem k úmyslným
- Pomáhat pečovat o okolní životní prostředí (dbát o pořádek a čistotu, nakládat vhodným způsobem s odpady, starat se o rostliny, spoluvytvářet pohodu prostředí, chránit přírodu v okolí, živé tvory apod.)
- Být citlivé ve vztahu k bytostem, k přírodě i věcem
- Vnímat, že svět má svůj řád, že je rozmanitý a pozoruhodný (v tomto IB například pravidelné střídání ročních dob, měsíců v roce a jaké změny pravidelně v přírodě probíhají)
- Poznat některá písmena, číslice, popřípadě slova
- Skládání zvířat podle velikosti, barev, různé deskové a společenské hry
- Spontánní tvorba dětí
- SD – grafomotorický list na téma mláďata
- Tvorba origamů – kočička, pejsek
- Připomeneme, že se příroda celá probouzí a s ní i zvířata, hmyz, rodí se mláďata
- Obrázkové čtení (mláďata)
- Poznat a pojmenovat hospodářská, volně žijící a domácí zvířata, jejich mláďata – podle obrázku správně přiřadit
- Tvoření zdrobnělin, rozklad slov na slabiky, starší děti určí počet tlesknutí, přirovnávání – charakteristika zvířat
- Určit pravdivost x nepravdivost tvrzení
- Správné skloňování názvu zvířat podle počtu: „Viděl jsem dvě kuřata, pět kuřat, jedno kuře“, za pomoci barevné kostky s počty puntíků
- Pracovní list – sluchové vnímání
- Pracovní list – vytleskej si názvy zvířat a dopiš správný počet teček k danému zvířeti
- Den Země
- Pobyt venku:
- Všímáme si nadále změň v přírodě, změny počasí
- Poznáváme první jarní květiny o kterých jsme si v předešlém období povídali, opakujeme, poznáváme nové
- Pozorujeme život v trávě, v hlíně – pozorování lupou hmyz, brouky, mravence.
Básně
Květina/s pohybem
Podívej se támhle v trávě,
kytička vyrostla právě.
Čechrá si zelenou sukýnku,
protahuje si barevnou hlavinku.
Sluníčku lístky natahuje,
ještě se ospale protahuje.
Na louce není jediná,
protože jaro už začíná.
Květina/s pohybem
Podívej se támhle v trávě,
kytička vyrostla právě.
Čechrá si zelenou sukýnku,
protahuje si barevnou hlavinku.
Sluníčku lístky natahuje,
ještě se ospale protahuje.
Na louce není jediná,
protože jaro už začíná.
Pohybové/hudebně pohybové hry
Jógové kartičky – další přidávání prvků (děti si samy vybírají nové podle obrázků), opakování, kombinování
„Honzo vstávej, kolik je hodin?" - 5 slepičích (malé krůčky), 3 medvědí (velké kroky)
Jógové kartičky – další přidávání prvků (děti si samy vybírají nové podle obrázků), opakování, kombinování
„Honzo vstávej, kolik je hodin?" - 5 slepičích (malé krůčky), 3 medvědí (velké kroky)
Spontánní pohybové aktivity dětí – náčiní z tělocvičny, využití, tvoření cest, úkolů dle zájmu a fantazie dětí
Písně
Na jaře
Voláme jaro
Včelka
Na jaře
Voláme jaro
Včelka